Լրահոս
Օրվա լրահոսը

Կրթության փորձագետ. «Կրթությունը մեր երկրում շարունակում է մնալ արժեզրկված»

Հուլիս 06,2020 15:52

Կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարությունը հանրային քննարկման է դրել օրենքի նախագիծ, ըստ որի փոփոխություններ կկատարվեն հանրակրթության պետական չափորոշչի ձևավորման և հաստատման կարգում։

«Հանրակրթության չափորոշիչները՝ որտեղ է մանիպուլյացիան, որտեղ՝ իրականությունը» թեմայով «Մեդիա կենտրոնի» կազմակերպած տեսաքննարկման ժամանակ հանրակրթության պետական չափորոշչի մշակման խմբի անդամ Արտաշես Թորոսյանը նշեց, որ չափորոշչի սկզբունքում դրվել են կարողունակությունները, չափորոշչի մեջ նկարագրված են վերջնարդյունքները, բնագավառները, որոնց միջոցով պետք է ներկայացվեն վերջնարդյունքները: Նրա խոսքով, էական փոփոխություն է կատարվել ուսումնական պլանի առումով, եւ դպրոցները մեծ ինքնուրույնություն են ստացել: Ինչ վերաբերում է գնահատման համակարգին՝ տարրական դպրոցում եւ հինգերորդ դասարանի առաջին կիսամյակում թվանշանային գնահատում չի լինելու, բայց դա չի նշանակում, որ գնահատում չկա ընդհանրապես:

Արտաշես Թորոսյանը նշեց, որ առարկաների ձեւավորման առումով մինչեւ յոթերորդ դասարան կլինեն ինտեգրված առարկաներ, լուրջ փոփոխություններ կան նաեւ ավագ դպրոցում:

Կրթության փորձագետ Սերոբ Խաչատրյանի խոսքով, ԿԳՄՍ նախարարությունն առաջարկում է ներդնել կարողությունների վրա հիմնված համակարգ, ինքն էլ կողմ է այդ մոտեցմանը, մյուս կողմից էլ ընդգծում է. «Լավ կլիներ, որ մինչեւ այս փաստաթուղթը՝ առաջին քայլով ունենայինք մեր կրթության ռազմավարությունը, քանի որ չկա ռազմավարություն, տեսլական, հարց է առաջանում, թե այս փաստաթուղթը ո՞ր ռազմավարության շրջանակում ենք դիտարկում»:

Կրթության փորձագետը նշեց, թե չի կարծում, որ կարողունակություն բառը կոմպետենցիայի լավագույն համարժեքն է, մինչդեռ նոր բառերն են նոր իրականություն ստեղծելու: Նա մտահոգություն ունի, որ ուսուցիչները կարող են նոր մոտեցումը չընկալել ու կարծում է, որ փաստաթուղթը պետք է ընդլայնվի եւ մանրամասն բացատրվի, թե ինչ է սա, որ պետք է դառնա ուսուցչի համար փաստաթուղթ:

«Դպրոցներին տրվում է մեծ բովանդակային ազատություն՝ նախկինի համեմատ, դպրոցը կարող է ընտրել, թե որ առարկան ինչ ժամաքանակով ընտրի եւ դասավանդի»,-ընդգծում է կրթության փորձագետը եւ հավելում, որ առանց կրթության ոլորտում ներդրումների, առանց ուսուցիչների զարգացման, մասնագիտական ցանցեր ստեղծելու, բարեփոխումը չի կարող հաջողության ունենալ, այն կրկին կմնա բեռ ուսուցիչների եւ դպրոցների ուսերին: Նա նաեւ կարծում է, որ եթե ընտրել ենք ժողովրդական մոտեցումներ, պետք է լուրջ աշխատանք տանել, ստեղծել համապատասխան մշակութային հենք, որպեսզի տնօրենները միանձնյա որոշումներ չկայացնեն:

Սերոբ Խաչատրյանը ափսոսանք է հայտնում, որ կրթությունը մեր երկրում շարունակում է մնալ արժեզրկված, երեխաները տեսնում են, որ չսովորելը երբեմն ավելի օգտակար է. «Մեր երկրում պետք է կրթված մարդը խրախուսվի, առաջին դեմքերը պետք է ոչ միայն խոսեն, այլեւ գործեն: Այն ռեֆորմները, որ իրականացնում ենք՝ թանկ ռեֆորմներ են, ինքնավարությունը, ժողովրդավարությունը պահանջում են ֆինանսական աջակցություն….Նաեւ կարեւոր է, թե ինչպես է իրականացվելու այդ ամենը, կա՞ մարդկանց կրիտիկական զանգված, որ հավատում է ռեֆորմին եւ տանելու է մինչեւ վերջ, ռեֆորմը պետք է հասնի դասարան, եթե չհասավ դասարան, այս ամենը արդյունք չի տա»:

Պատմաբան Վահրամ Թոքմաջյանը նշեց՝ բազմաթիվ դրական կողմեր կան, սակայն չափորոշիչն իրեն հետաքրքրիր է ՀՀ բոլոր դպրոցների մանկավարժական քննարկման համատեքստում: Նա նաեւ փաստեց, որ կարիքի գնահատում չի եղել , եւ պարզ չէ, թե չափորոշիչն ում է ուղղված, անհասկանալի է չափորոշչի ստեղծման փիլիսոփայությունը:

Նրա կարծիքով, հաշվի չի առնված սովորողի, մանկավարժի կարիքը, ունակությունը, կաբինետային մտածողությունն էլ կոտրված չէ. «Այլ է Գեղարքունիքում սովորողի պահանջմունքը, այլ է Լոռիում, Սյունիքում եւ Արմավիրում ապրողինը: Սա արտացոլված չէ չափորոշիչում, մի արշինով ենք չափում բոլոր սովորողներին»:

Քաղաքացիական կրթական նախաձեռնության անդամ Վահրամ Սողոմոնյանը նշեց, որ մեկ տարուց ավելի է, ինչ փաստաթուղթը մշակվում է, սակայն հասարակությունը բավարար տեղեկացված չի եղել փաստաթղթի մշակման ընթացքի մասին: Նրա խոսքերով, պետք էր հաշվի առնել, թե որտեղ է գտնվում Հայաստանը եւ այն պահանջարկը, որ կա ուսուցիչների շրջանում:

Գոհար ՀԱԿՈԲՅԱՆ

Համաձայն «Հեղինակային իրավունքի եւ հարակից իրավունքների մասին» օրենքի՝ լրատվական նյութերից քաղվածքների վերարտադրումը չպետք է բացահայտի լրատվական նյութի էական մասը: Կայքում լրատվական նյութերից քաղվածքներ վերարտադրելիս քաղվածքի վերնագրում լրատվական միջոցի անվանման նշումը պարտադիր է, նաեւ պարտադիր է կայքի ակտիվ հղումի տեղադրումը:

Մեկնաբանություններ (0)

Պատասխանել

Օրացույց
Հուլիս 2020
Երկ Երե Չոր Հնգ Ուրբ Շաբ Կիր
« Հուն   Օգո »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031