Իշխանության նկատմամբ կա վստահության մեծ ճգնաժամ‚ և հասկանալի է‚ որ թե հասարակության առողջ խավերի‚ թե նույնիսկ աստիճանաբար ուղեղներն առողջացող պողոսների մոտ հարց է առաջանում՝ ինչպես ենք այս ամենը հաղթահարելու։ Առաջին հերթին հենց պողոսներն են մաշկի վրա զգում իրենց ընտրած ու պաշտելի ղեկավարության գործունեության արդյունքները։ Փաստորեն‚ պողոսներն են առողջապահական խնդիրների առջև ամենաանպաշտպանը‚ և առաջին հերթին հենց նրանք են ճաշակելու սոցիալ-տնտեսական ճգնաժամի պտուղները‚ ու արդեն իսկ ճաշակում են։
Հասարակության և քաղաքական շրջանակներում հարց է առաջանում՝ ինչպես պետք է այս իրադրությունից դուրս գանք‚ և գրեթե աստիճանաբար ձևավորվում է կոնսենսուս այն հարցի շուրջ‚ որ այսօրվա իշխանական թիմն ի վիճակի չէ որևէ լուծում տալու։ Կորոնավիրուսի դեմ պայքարի երեք ամիսները ցույց են տվել‚ որ կառավարող թիմն ամեն ինչ տապալել է։ Վարչապետն իր վարքագծով վկայում է‚ որ դուխ չունի փոխելու իր թիմի անդամներին՝ առողջապահության նախարար‚ պարետ‚ ոստիկանապետ‚ որոնք պետք է ապահովեին կորոնավիրուսի դեմ պայքարը թե գրագիտության‚ թե մասնագիտական‚ թե օրենքի կիրարկման առումներով։ Նիկոլ Փաշինյանը չի ցուցաբերում որևէ ցանկություն‚ որից կարելի է հասկանալ‚ թե ուզում է ինչ-որ բան փոխել։ Ապավինելով իր թիմի ձախողակներին՝ նա փաստացի վտանգում է նաև սեփական վարկանիշը։
Այս պայմաններում քաղաքական տարբեր շրջանակներ բարձրաձայնում են Փաշինյանի ու նրա թիմի՝ րոպե առաջ հեռանալու անհրաժեշտության մասին‚ քանի որ դա կարող է լինել իրավիճակը փրկելու դեղատոմսը։ Իհարկե‚ լավագույն տարբերակն այն կլիներ‚ որ Նիկոլ Փաշինյանն այնքան ադեկվատություն և պատասխանատվություն ունենար‚ որպեսզի ընդուներ‚ որ ճգնաժամային պայմաններում երկիր կառավարելն իր ու իր թիմի գործը չէ‚ և հայտարարեր‚ որ թողնում գնում է։ Սակայն հասարակության մեջ համոզմունք կա‚ որ գոնե այս պահի դրությամբ Նիկոլ Փաշինյանը պատրաստ չէ նման քայլի։ Նախ՝ հոգեբանական տեսակետից մշտապես անհավասարակշիռ վիճակում է‚ երկրորդ՝ նրա մոտ‚ այնուամենայնիվ‚ որոշակի վախեր կան իր ապագայի վերաբերյալ. բավականին լուրջ ատելության‚ թշնամանքի մթնոլորտ է ստեղծել‚ և նա որոշակի երաշխիքներ պետք է ունենա վարչապետի պաշտոնից հեռանալուց հետո‚ առավել ևս‚ որ այժմ նրա անվան շուրջ բավականին լուրջ կոռուպցիոն սկանդալներ են շրջանառվում‚ խոսքը ծխախոտի‚ ադամանդի մաքսանենգության‚ զենքի վաճառքի մասին է։ Նույնիսկ այն հիմնական հաղթաթուղթը‚ որ խաղարկում էր Փաշինյանը‚ թե ինքը մաքուր է‚ թաթախված չէ կոռուպցիայի մեջ‚ մեծ հարցականի տակ է հայտնվում ներկայացված փաստաթղթերի ֆոնին։ ՈՒշագրավ է‚ որ նա այդպես էլ խուսափում է հերքել բարձրացված մեղադրանքները‚ ինչն ավելի մեծ կասկածներ է առաջացնում։
Ահա այս համատեքստում մի քանի տարբերակ է շրջանառվում՝ այնուամենայնիվ‚ ինչպես կարող է հեռանալ Նիկոլ Փաշինյանը։
Կարդացեք նաև
1.Իհարկե‚ մեծ շքեղություն կլինի մտածել այս պահին Ազգային ժողովի արտահերթ ընտրությունների մասին‚ որի արդյունքում կձևավորվի նոր կառավարություն։ Այս տարբերակը որևէ մեկն այսօր լուրջ չի դիտարկում‚ ավելին‚ պատասխանատու քաղաքական շրջանակներն այս պահին ոչ նպատակահարմար են համարում հենց հիմա նման սցենարը։ Սակայն մոտ ապագայի տեսակետից ճգնաժամի մեղմացումից հետո արտահերթ խորհրդարանական ընտրությունների հարցն օրհասական է դառնում։
2.Փաշինյանի հեռացման ավելի ռեալ տարբերակների թվում կարելի է դիտարկել այն‚ որ կորոնավիրուսով պայմանավորված՝ ճգնաժամն ավելի խորանալուց հետո Նիկոլ Փաշինյանն էլ ավելի կխրվի ապատիայի‚ խուճապի մեջ։ Եվ նրա թիմն էլ‚ հասկանալով‚ որ Փաշինյանն այլևս այն առաջնորդը չէ‚ որի շուրջ պետք է կոնսոլիդացվել ու ինքնամոռաց անձնազոհությամբ խորտակվել նրա հետ նույն նավում‚ չի բացառվում՝ ՀՀ վարչապետը դրսից կամ ներսից ազդակներ ստանա‚ առաջարկվի մինչև ճգնաժամի ավարտը դեյուրե մնալ վարչապետ‚ սակայն միաժամանակ ստեղծվի հակաճգնաժամային լուրջ պրոֆեսիոնալ մասնագետներից ձևավորված կառավարություն։ Այդ կառավարության միակ ու ամենակարևոր գործառույթն այն կլինի‚ որ փորձի երկիրը հանել այս ճգնաժամից կամ գոնե մեղմել վտանգները։ Ի՞նչ ալգորիթմով դա կարող է տեղի ունենալ։ Նիկոլ Փաշինյանը ստիպված համաձայնում է այս սխեմային‚ սկսում է քաղաքական խորհրդակցությունների շարք այն ուժերի հետ‚ որոնք ֆորմալ կամ ոչ ֆորմալ առումով որևէ կերպ չեն ասոցացվում նախկինների հետ՝ ՀՅԴ‚ Վանեցյանի «Հայրենիք»‚ «Ազգային օրակարգ»‚ «Մեկ Հայաստան» և այլն։ Կարող են բանակցություններ ընթանալ նաև խորհրդարանական ուժերի՝ «Լուսավոր Հայաստանի»‚ «Բարգավաճ Հայաստանի» հետ։ Քաղաքական կոնսուլտացիաների արդյունքում կարող է պայմանավորվածություն ձեռք բերվել հակաճգնաժամային կառավարություն ստեղծելու շուրջ‚ որտեղ առանցքային պաշտոններին կնշանակվեն իրենց համակարգերում հարգված պրոֆեսիոնալ մարդիկ‚ որոնց խոսքը հեղինակավոր և ծանրակշիռ կլինի ինչպես հասարակության‚ այնպես էլ մասնագիտական շրջանակների մոտ։ Պետք է փոխվեն Երևանի քաղաքապետը‚ ոստիկանապետը‚ էկոնոմիկայի‚ առողջապահության և այլ ոլորտներում առանցքային պաշտոններ զբաղեցնող պաշտոնյաներ‚ որոնք պատասխանատու են հակաճգնաժամային ծրագրերի ձևավորման ու իրականացման համար։ Չի բացառվում՝ այդ ընթացքում որոշակի երաշխիքներ տրվեն Նիկոլ Փաշինյանին՝ նրա և նրա ընտանիքի անդամների անվտանգության առումով։
Ճգնաժամի կառավարելիության մակարդակը բարձրացնելուց հետո արդեն պետք է հայտարարվի արտահերթ խորհրդարանական ընտրություններ անցկացնելու մասին։ Կձևավորվի նոր Ազգային ժողով‚ որը կարտացոլի տվյալ պահին առկա տրամադրությունները‚ ինչի արդյունքում կստեղծվի նոր կառավարություն։ Այսօրվա գլխավոր խնդիրը հակաճգնաժամային լուրջ‚ պրոֆեսիոնալ կառավարություն ձևավորելն է։ Կլինի դա Նիկոլ Փաշինյանի հետ‚ թե առանց նրա՝ քաղաքական կոմպրոմիսի խնդիր է։ Փաշինյանն այսօր անընդունակ է ղեկավարելու երկիրը‚ խնդիրը Հայաստանն ու Արցախը կոլապսից փրկելն է‚ եթե դա դեռ հնարավոր է։ Իհարկե‚ այստեղ քաղաքական կամք է հարկավոր ինչպես վարչապետի‚ այնպես էլ ընդդիմադիր դաշտի քաղաքական ուժերի կողմից։ Իհարկե‚ չի բացառվում‚ որ իրավիճակն այնքան ծանրանա‚ որ Փաշինյանի կարծիքը չհարցնեն։ Այս պահին կարող ենք նկատել‚ որ ՀՀ գործող վարչապետը հույսը դնում է ինչ-որ հրաշքի վրա‚ և այդ հրաշքը‚ ինչպես ցույց տվեցին վերջին շաբաթները‚ բժշկական դիմակներն են‚ ձեռքերը մաքուր պահելը‚ սոցիալական հեռավորություն պահելը։ Եվ չէինք ասի‚ թե դա շատ հուսադրող հրաշք է‚ առավել ևս‚ որ այդ կանոններն այդպես էլ չփրկեցին Փաշինյանին կորոնավիրուսով վարակվելուց‚ եթե իհարկե‚ հավատանք‚ որ նա իրոք վարակվել է։
Արամ Վ. ՍԱՐԳՍՅԱՆ
Հոդվածն ամբողջությամբ՝ «Իրատես» թերթի այսօրվա համարում: